Lavåberg -
na początku była lawa

o projekcie

Rzadko trafia się okazja, aby zrobić coś zupełnie od nowa. Stworzyć markę, która ma pełen potencjał i know-how by zaistnieć, należało ją tylko wcielić w życie. Takie właśnie zadanie otrzymaliśmy od naszego Klienta, który chciał tchnąć więcej świeżości w rynku łazienkowym.

Lavåberg to marka czerpiąca z najlepszych skandynawskich wzorców. Jej produkty charakteryzuje zastosowanie prostych, ponadczasowych form, naturalny materiał oraz doskonała funkcjonalność. Wszystko to sprawia, że design Lavåberg jest bliski człowiekowi i stawia jego potrzeby oraz satysfakcję z użytkowania na pierwszym miejscu. Materiał, z którego wykonane są wanny, brodziki i umywalki to aż 
w 75% naturalna skała dolomitowa, która powstała w skutek działalności wulkanów 250 milionów lat temu. Piękno skał dolomitowych, podziw dla skandynawskiego krajobrazu oraz kultywacja naturalnego stylu życia stały się dla nas inspiracją, 
do stworzenia marki innej niż wszystkie.

Klient

Lavåberg

zakres

Strategia komunikacji, naming, logo, branding, księga znaku, identyfikacja wizualna, opakowania

kiedy

2019

PROCES

Najpierw długo dyskutowaliśmy o produktach, komunikacji i rynkach. Potem robiliśmy wspólny research i dalej rozmawialiśmy. Kiedy wreszcie spisaliśmy wnioski, udało nam się zaprojektować nazwę. W kolejnym etapie, chcąc wypracować szczególny charakter marki Lavåberg, sporo pracowaliśmy na moodboardach. Chcieliśmy, aby wszyscy członkowie zespołu byli w 100% przekonani do języka i klimatu w jakim chcemy się dalej komunikować. Gdy nadszedł czas, by zaprojektować logo, wiedzieliśmy już, że to jest to. Ale pracowaliśmy dalej, nad każdym detalem i odcieniem. Ostatecznie powstał logotyp i key visual, który odzwierciedla wszystkie założenia, o których mowa powyżej. Jednocześnie wprowadzenie koloru brązowego jest zupełną nowością w kategorii produktów łazienkowych, gdzie w identyfikacji dominują raczej biele, czernie i odcienie niebieskiego.

MATERIAŁY WSPIERAJĄCE

Po ukończeniu prac nad księgą znaku zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy szereg materiałów wspierających takich jak katalogi, cenniki, wzorniki, instrukcje, opakowania i etykiety, prezentacje produktowe, standy oraz materiały online.